ekologia hybrydy Toyota Mirai

Ekologiczne ambicje Toyoty

Toyota chce do 2020 roku sprzedawać rocznie 30 000 sztuk modelu Mirai z napędem wodorowym. Japończycy mają nie mniej ambitne plany w stosunku do samochodów z napędem hybrydowym, a do 2050 roku chcą aż o 90 procent obniżyć emisję CO2 w swoich pojazdach.

Nowy ambitny plan Toyoty zakłada, że każdego roku ludzie będą kupowali 1.5 mln samochodów z napędem hybrydowym, a w 2020 roku po drogach całego świata będzie jeździło 15 mln tego typu pojazdów. Wtedy też roczna produkcja wodorowej Toyoty Mirai ma wzrosnąć do 30 000 sztuk. W 2017 roku zadebiutuje pierwszy autobus Toyoty z napędzany wodorem, a trzy lata później 100 sztuk takich autobusów będzie obsługiwało olimpiadę i paraolimpiadę w Tokio.

Skupiając się na hybrydowych układów napędowych i technologii opartej na ogniwach paliwowych, Toyota chce wyprzedzić konkurentów branży motoryzacyjnej w produkcji ekologicznych pojazdów z napędem benzynowo-elektrycznym i wodorowym.

Japoński koncern będzie rozwijał produkcję akumulatorów nowej generacji i półprzewodników, które pozwolą na zwiększenie zasięgu oraz będą odporniejsze na wysokie temperatury.

Do tej pory Toyota wyprodukował ponad 8 mln samochodów hybrydowych, a w 2016 roku planuje wyprodukowanie 2 000 sztuk wodorowego modelu Mirai.

 

Galeria

ekologia hybrydy Toyota Mirai
ekologia hybrydy Toyota Mirai
ekologia hybrydy Toyota Mirai
25 października 2015

Jarosław Maznas

Jarosław Maznas
Lider opinii i ekspert motoryzacyjny. Doświadczony dziennikarz. Współprowadzący "Automaniaka" w TVN Turbo. Redaktor naczelny i współtwórca takich magazynów jak: Cars – Magazyn o Samochodach, Auto Moto, Auto Motor i Sport.
Więcej od Jarosław Maznas

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Prototypy