Ekolodzy twierdzą, że Opel Zafira 1.6 CDTI truje

Ekolodzy z niemieckiej organizacji ochrony środowiska DUH (Deutsche Umwelthilfe) powołują się na testy Opla Zafiry z silnikiem Diesla 1.6 przeprowadzone na Uniwersytecie w Bernie i twierdzą, że emisja tlenków azotu NOx jest 17 razy wyższa od normy Euro-6.

Przedstawiciele DUH twierdzą, że podczas testów przeprowadzonych na hamowni jednorolkowej, na której bada się samochody z napędem na jedną oś, emisja tlenków azotu NOx w Oplu Zafira 1.6 CDTI mieściła się w normie Euro-6. Gdy próbę powtórzono na hamowni dwurolkowej, na której bada się samochody z napędem na cztery koła, emisja NOx została znacznie przekroczona.

DUH twierdzi, że z technicznego punktu widzenia nie da się tego „wiarygodnie wytłumaczyć” i chce natychmiastowego przebadania Zafiry 1.6 CDTI przez niemiecki urząd transportu samochodowego.

Opel odpowiada, że wyniki są fałszywe, a oskarżenia bezpodstawne. Poza tym absurdem jest twierdzenie, że w samochodzie z napędem na przednią oś uzyskuje się dwa różne wyniki na hamowni jednorolkowej i dwurolkowej: „czy tylne koła się toczą, czy też są unieruchomione, nie ma to żadnego wpływu na emisję spalina” – pisze w oświadczeniu Opel.

Przedstawiciel niemieckiej marki należącej do amerykańskiego koncernu GM powiedział, że Opel zwracał się z prośbą do DUH o udostępnienie wyników testów, ale spotkał się z odmową. „Ustalenia DUH zakładają subtelne podejrzenie, że dopuściliśmy się jakiejś manipulacji. Zdecydowanie zaprzeczamy tym oskarżeniom” – oświadcza Opel.

Uniwersytet w Bernie prowadzi obecnie testy emisji spalin w samochodach z silnikami Diesla. Badania zlecił szwajcarski rząd.

 

23 października 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Prototypy