Chiński Borgward

Niemiecka marka Borgward, która po 53 latach nieobecności objawiła się w tym roku na europejskich salonach z crossoverem Borgward BX7, obecnie testuje ten model w Chinach, gdzie w przyszłym roku zostanie uruchomiona jego produkcja. A dlaczego w Chinach? Car News China pisze, że właścicielem odrodzonego Borgwarda jest chiński holding motoryzacyjny BAIC Group.

Borgward to jedna z tych europejskich marek samochodowych, które całkiem dobrze radziły sobie w pierwszej połowie XX wieku, ale późniejsze problemy finansowe wyeliminowały je z rynku. Borgward produkował samochody od 1929 do 1962, kiedy to ogłoszono upadłość firmy. Po ponad 50 latach, gdy o Borgwardzie pamiętali już tylko niektórzy kolekcjonerzy, marka znów pojawiła się na samochodowych salonach, wzbudzając zupełnie niezrozumiały zachwyt z powodu jednego crossovera oznaczonego jako BX7.

Portal Car News China ujawnił ostatnio informacje z których wynika, że za powrotem Borgwarda nie koniecznie stoi tęsknota wnuka założyciela niemieckiej marki za powrotem do jej dawnej świetności. To raczej misternie przemyślany plan Chińczyków, którzy mogą narzekać na brak akceptacji dla ich niedojrzałych samochodów, ale z pewnością nie narzekają na brak pieniędzy. Dlatego też imają się różnych sposobów zbliżenia do tego, co budzi zaufanie Europy.

Car News China pisze: „Foton Motor jest właścicielem zarejestrowanej w Stuttgarcie spółki Foton Germany Auto Tech Engineering. Ta z kolei jest właścicielem firmy Borgward AG, która posiada 100 procent udziałów w Borgward Group AG, która z kolei jest właścicielem Borgward China”.

Foton Motor jest spółką zależną Beijing Automotive Industry Holding, który znany jest jako BAIC Group. Grupa współpracuje m.in. z Hyundaiem, Mercedesem i Jeepem. Kupiła również prawa do niektórych technologii Saaba.

Car News China twierdzi, że Borgward BX7 jest częściowo oparty na modelu Huansu S6, który należy do BAIC. Z kolei Huansu S6 korzysta z tej samej platformy, na której powstał model Senova S65, również należący do BAIC.

Z tego wynika, że współczesny niemiecki Borgward prawdopodobnie jest chińską konstrukcją, którą opakowano karoserią zaprojektowaną przez norweskiego stylistę Einara Hareide, który pracował m.in. dla Saaba i Volvo.

Borgwarda BX7 w połowie 2016 roku zadebiutuje w Chinach. W 2017 pojawi się w Indiach i Brazylii, a w 2018 w Europie. Trzeba oddać Chińczykom, że przyjęli świetną strategię – najpierw przetestują samochód u siebie, w Indiach i Brazylii, a gdy już pozbędą się wszystkich tzw. chorób wieku dziecięcego, wtedy samochód trafi na wymagający rynek europejski.

W Chinach Borgward będzie nosił nazwę Bao Wo.

 

30 października 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Prototypy