Antonio Calva SP Motors SP-150 SP-200 start-up

Amerykański sen o potędze

Przedsiębiorstwo typu start-up z Las Vegas, PCS Motors, chce produkować supersportowe samochody. Prezesem firmy jest Antonio Calva, bogaty przedsiębiorca, który postanowił zostać amerykańskim Horacio Pagani, czy Christianem Von Koenigsegg.

Antonio Calva zapewnia, że dysponuje wszelkimi środkami, żeby już w przyszłym roku na salonie samochodowym w Genewie pokazać dwa sportowe modele: SP-150 i SP-200. Pierwszy w podstawowej wersji będzie napędzany 3-litrowym silnikiem V6 o mocy 680 KM, a drugi ma być wyposażony w napęd hybrydowy o łącznej mocy… 2400 KM. 1700 KM ma generować 9-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, a 700 KM silnik elektryczny. Napęd będzie przenoszony na cztery koła za pośrednictwem ośmiostopniowej skrzyni biegów.

Choć nikt jeszcze nie widział gotowego samochodu – firma udostępniła jedynie projekty komputerowe – to Antonio Calva przedstawia plan rozwoju poszczególnych modeli i ich ceny. Podstawa wersja SP 150 (680 KM) ma kosztować około 80 000 dolarów. Wersja SP-150S z 750-konnym silnikiem ma być dostępna za 100 000 dolarów, SP-R150 z 820-konnym silnikiem za 130 000 dolarów, a SP-150 Mugen z 900-konnym silnikiem za 210 000 dolarów. Na samym szczycie będzie stał hybrydowy model SP-200 o mocy 2400 KM, który ma być wykonany w ograniczonej liczbie 45 egzemplarzy, a za każdą sztukę trzeba będzie zapłacić 1 800 000 dolarów.

Gdy ktoś zwraca uwagę, że za każdym supersportowym samochodem uznanego producenta stoi sztab wykwalifikowanych inżynierów, którzy latami prowadzą badania rozwojowe na dziesiątkach testowych modeli, Calva odpowiada: „Mamy wszystkie środki niezbędne do produkcji zarówno SP-200 i SP-150 oraz grupę 32 inżynierów pracujących przez całą dobę. Wszyscy mają doświadczenie w branży  motoryzacyjnej”.

Doświadczenia z pewnością nie ma człowiek, który zaprojektował koncepcję modeli SP, choć trzeba przyznać, że posiada spore zdolności. Wizję samochodu stworzył 15-latek z Bangkoku, Jennarong Muengtaweepongsa, który przekazał swój projekt firmie SP Motors.

To wszystko wydaje się mało poważnym przedsięwzięciem i chyba niewiele osób wierzy, że Calvie uda się odnieść sukces na miarę Horacio Paganiego, czy Christiana von Koenigsegg. Inni jednak przywołują charyzmatycznego Elona Muska, który odnosi coraz większe sukcesy z elektryczną Teslą. A Antonio Calva mówi: „Problemem motoryzacyjnych start-upów jest to, że nie wnoszą nic nowego. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w branży motoryzacyjnej, musisz być wyjątkowy”.

No ta za pół roku przekonamy się, na ile wyjątkowymi samochodami okażą się SP-150 i SP-200.

 

Galeria

Antonio Calva SP Motors SP-150 SP-200 start-up
Antonio Calva SP Motors SP-150 SP-200 start-up
Antonio Calva SP Motors SP-150 SP-200 start-up
26 października 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Prototypy