Alfredo Altavilla Fiat Aegea Fiat Bravo

Nowy Fiat Tipo chce być włoska Skodą

Aegea będzie następcą trzech różnych modeli Fiata: sedan zastąpi Lineę, hatchback Bravo, a kombi będzie następcą Stilo Multiwagona produkowanego do 2008 roku. Pierwszy zadebiutuje sedan, który trafi na rynki Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Fiatem Tipo koncern FCA (Fiat Chrysler Automotive) chce wrócić na rynek małych samochodów rodzinnych (segment C), w którym do ubiegłego roku Fiata reprezentował  pięciodrzwiowy hatchback Bravo. Dyrektor operacyjny FCA na Europę  Alfredo Altavilla powiedział, że Tipo będzie konkurowało z modelami, które plasują na samym dole segmentu C. Złośliwi twierdzą, że gdyby Dacia Logan była większa, to byłaby konkurentem dla nowego Fiata. Włochom nie zależy jednak na tym, by Tipo wyróżniało się nowatorskimi rozwiązaniami, ale żeby się sprzedawało. Najlepiej świadczą o tym słowa Altavilli, który w rozmowie z Automotive News Europe tak podsumował prezentację nowego modelu: „Pokazaliśmy go włoskim dealerom, poszło całkiem dobrze”. To znaczy, że piękny nie jest, ale jest nadzieja, że znajdą się klienci na ten samochód.

Gama silników oferowanych klientom Tipo jest najlepszym dowodem, że ten model jest typowym produktem „value for money”. Samochód będzie dostępny w czterech wersjach silnikowych – będą dwie jednostki Diesla i dwie benzynowe o mocy od 95 do 120 KM.

Fiat Tipo sedan, który trafia do sprzedaży w listopadzie tego roku, będzie oferowany głównie w Europie Wschodniej i Turcji, gdzie kompaktowe sedany cieszą się sporą popularnością. Konkurentem nowego Fiata będzie Peugeot 301 i Skoda Rapid.

Z kolei hatchback, który wraz z wersją kombu zadebiutuje wiosną 2016 na salonie samochodowym w Genewie, będzie oferowany głównie w Europie Zachodniej w segmencie, w którym od lat króluje VW Golf.

Fiat Tipo bazuje na platformie Fiata, na której powstają Fiaty 500L i 500x oraz Jeep Renegade. Aegea będzie produkowana w Bursie (Turcja) przez spółkę joint venture Fiat Tofas, która do 2023 roku planuje wyprodukowanie łącznie 700 000 sztuk nowego Fiata.

Fiat Tipo na rynku tureckim zachowa nazwę Aegea, za którą krył się projekt tego modelu.

Galeria

Alfredo Altavilla Fiat Aegea Fiat Bravo
Alfredo Altavilla Fiat Aegea Fiat Bravo
Alfredo Altavilla Fiat Aegea Fiat Bravo
Alfredo Altavilla Fiat Aegea Fiat Bravo
Alfredo Altavilla Fiat Aegea Fiat Bravo
12 października 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE